top of page
sounds-photo.jpg

Sounds & Tammy

Η σύνθεση των Sounds του 1966 που συμμετέχουν στην παρούσα ηχογράφηση είναι  :

Tάκης Αντωνιάδης (φωνητικά), Τάμμυ (φωνητικά), Μίμης Τρικουράκης (ντραμς), Ανδρέας Δακανάλης  (κιθάρα), Γιώργος Λεγάκης (κιθάρα), Τάκης Σφακιανόπουλος (όργανο, φωνητικά) ,Σωτήρης Νάτρας (σαξόφωνο)                  

 

 

  Oι Sounds ιδρύθηκαν στις αρχές του 1963 στην περιοχή του Υμηττού με το αρχικό σχήμα να το αποτελούν οι Γιώργος Λεγάκης (κιθάρα), Ανδρέας Δακανάλης (κιθάρα), Ορέστης Ψυχοπαιδόπουλος (μπάσο) και Βικέντιος Τριανταφυλλίδης (ντραμς). Νονός του ευρηματικού όσο και έξυπνου τίτλου ήταν ο Ορέστης –Ριρής- Ψυχοπαιδόπουλος και με αυτό κάνουν τις πρώτες τους εμφανίσεις στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς και στο Pinoccio club στην Πλάκα. Η βαθιά φιλία και εκτίμηση του Βικέντιου στο πρόσωπο του Τάκη Αντωνιάδη, με την έξοχη φωνή και τα άψογα αγγλικά του , τον φέρνει στο συγκρότημα και κάνουν μια πολύ πετυχημένη εμφάνιση στο Παγκράτιον και κάπου εκεί γίνεται η γνωριμία –σταθμός ζωής με τον μάνατζερ και ιδιοκτήτη του Village στην Κυψέλη, Άλκη Έξαρχο, όπου και θα δώσουν αρκετές συναυλίες.

             Η ανάγκη να ακολουθήσουν τον ήχο των Animals και των Moody Blues, φέρνει στην σύνθεση του γκρουπ τον ταλαντούχο Αιγυπτιώτη οργανίστα και τραγουδιστή Τάκη Σφακιανόπουλο, ενώ στα ντραμς έρχεται ο Μίμης Τρικουράκης που υπηρετούσε την θητεία του και αποχωρεί ο Ορέστης Ψυχοπαιδόπουλος. Παράλληλα για να εμπλουτισθεί και άλλο ο ήχος, προστίθεται ο Σωτήρης Νάτρας στο σαξόφωνο και μέσω του μαέστρου Τάκη Αθηναίου, έρχεται η Τάμμυ για να καλύψει ένα μεγάλο μέρος του προγράμματος που απαιτούσε γυναικεία φωνητικά. Με αυτό το σχήμα και μετά από πολλές πρόβες και απίστευτο δέσιμο, υπογράφουν με την M+M Enterprises του Νίκου Μαστοράκη για καλλιτεχνικές εκδηλώσεις καθώς και με την Music Box του Μάρτιν Γκεσάρ για την δισκογράφηση δύο singles. O αεικίνητος μάνατζερ Άλκης Έξαρχος γεμίζει το καθημερινό πρόγραμμα του γκρουπ με εμφανίσεις σε μουσικά πρωινά, ενώ από τον Απρίλιο του 1966 εμφανίζονται στο Coronet, το πολυτελέστατο night-club του ξενοδοχείου Kings Palace. Eκεί θα τους βρεί και η πρόταση του Νίκου Μαστοράκη για να συμμετέχουν στο φεστιβάλ- μαμούθ , το οποίο έλαβε χώρα στις 15 Μαΐου του 1966 στο κινηματο-θέατρο Πιγκάλ , όπου οι Sounds άνοιξαν το πρόγραμμα, σαρώνοντας με την εμφάνισή τους τις εντυπώσεις και αποσπώντας κολακευτικά σχόλια από το σύνολο του μουσικού τύπου της εποχής.

          Η μετά- μαμούθ εποχή τους βρίσκει με νέο συμβόλαιο στο Igloo της Φωκίωνος Νέγρη, να μοιράζονται την σκηνή  με τους Charms, ενώ από τον Σεπτέμβρη του ’66 , κατά την περίοδο της Διεθνούς Έκθεσης, βρίσκονται στο Romantiκa της συμπρωτεύουσας, έχοντας τον Κώστα Χατζή μαζί τους στο πρόγραμμα και για τις ανάγκες της νεολαίας πραγματοποιούν παράλληλες εμφανίσεις στο club Water Lily. Mε την επιστροφή στην πρωτεύουσα, συνεχίζουν εξαντλητικές πρόβες, εμφανίσεις στον χορό της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και τον Ιούλιο στον Ναυτικό Όμιλο Καβάλας και την αμέσως επόμενη ημέρα σε μεγάλο μουσικό διαγωνισμό του Νίκου Μαστοράκη στο Καλλιμάρμαρο. Στις 26 Ιουλίου ταρακουνάνε τον νεαρόκοσμο της Χαλκίδας με την άψογη παρουσία τους στο θέατρο Λούσυ, μαζί με τις δραστήριες Girls και μέσα στο καλοκαίρι συμμετέχουν για τις ανάγκες ραδιοφωνικής εκπομπής του Νίκου Μαστοράκη , σε κρουαζιέρα στην Ύδρα, μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη, τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και την Μαριάννα Τόλη. Ακολούθησε ένας χορός στην Πάτρα για την λέσχη Α-64 , ζωντανές ραδιοφωνικές εκπομπές στα καρτ του Αγίου Κοσμά για το ποτό «Ταμ-ταμ» καθώς και γυρίσματα για την εκκολαπτόμενη ελληνική τηλεόραση μέσα από την εκπομπή  «Ντισκοτέκ για νεολαία» και τέλος επιστροφή στο Igloo και κοινές εμφανίσεις με τους Playboys και τον Φίλιππο Νικολάου.

           Στις 24 Δεκεμβρίου θα πιάσουν δουλειά στο φημισμένο night club “On the Rocks”, μαζί με τους Stylistes και την Μαίρη Αλεξοπούλου κατά την διάρκεια των εορτών ενώ αμέσως μετά αναχωρώντας οι Stylistes για την Σουηδία, αντικαθίστανται από τους Charms με τους οποίους συνυπάρχουν μέχρι και τον Μάιο του 1967. Σε αυτό το διάστημα, στην θέση του Ανδρέα Δακανάλη έρχεται ο εξαιρετικός Νίκος Καραγιάννης  στο μπάσο, ο οποίος υπήρξε εκ των στυλοβατών του συγκροτήματος σχεδόν μέχρι το τέλος του γκρουπ και ταυτόχρονα με την εποπτεία του μαέστρου και μάνατζερ Τάκη Αθηναίου, γίνεται η δισκογράφηση των πρώτων δύο singles με τον έμπειρο ηχολήπτη Γιώργο Κωνσταντόπουλο. Το τέλος αυτού του σχήματος έρχεται με μια τελευταία παρουσία στο 3ο φεστιβάλ μοντέρνου τραγουδιού της Θεσσαλονίκης και την αποχώρηση λόγω ιδιωτικών προβλημάτων του οργανίστα Τάκη Σφακιανόπουλου και του κιθαρίστα Γιώργου Λεγάκη καθώς και την στράτευση του Τάκη Αντωνιάδη.

                      Αμέσως μετά το φεστιβάλ, ο μάνατζερ τους ‘Αλκης Έξαρχος, τους ανακοινώνει ότι από τον Μάιο ξεκινούν εμφανίσεις στο ανακαινισμένο club Ζhivago, με την προσθήκη του ταλαντούχου πιανίστα και οργανίστα Νίκου Παναγόπουλου, ο οποίος αναλαμβάνει και την διεύθυνση της ορχήστρας και με εφόδιο την ακαδημαϊκή εμπειρία του, αλλάζει τον τρόπο εργασίας πάνω στο ρεπερτόριο του γκρουπ, δουλεύοντας πλέον με παρτιτούρες. Προστίθεται ακόμα ο έμπειρος Σπύρος Μεταξάς στην κιθάρα και τα φωνητικά στα soul τραγούδια και ο Πέτρος –Λεό- Μηλάς στα φωνητικά στο ιταλικό και γαλλικό ρεπερτόριο. Οι εντατικές πρόβες και το υψηλότατο πλέον τεχνικό επίπεδο όλων των μουσικών δίνουν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα που αποτελεί τον χαρακτηριστικό ήχο που σημάδεψε τους Sounds για τα επόμενα χρόνια και αποτυπώθηκε στα εγκαίνια του club, με την απίστευτη κοσμοσυρροή και το μοίρασμα της σκηνής με τους Semprini. Με το τέλος της συνεργασίας με το κλαμπ, η μπάντα φεύγει για την Ρόδο , όπου και εμφανίζεται στο club Rien για δύο μήνες. Το τέλος της θερινής περιόδου θα τους βρει να μετακομίζουν πάλι στην Θεσσαλονίκη για 30 μέρες, εμφανιζόμενοι στο club Ρέμβη , δημιουργώντας και εκεί το αδιαχώρητο, ενώ ενδιάμεσα προλαβαίνουν να ξεκλέψουν και μια μέρα για μια μοναδική εμφάνιση στην Λάρισα.

          Η χειμωνιάτικη εκκίνηση γίνεται στο Queen Anne στην Βούλα, με τον Σωτήρη Νάτρα να αποχωρεί για τον Καναδά και την θέση του στα πνευστά να καταλαμβάνει ο Χριστόφορος Ρίμπας και μια εξίσου πετυχημένη πορεία, μαζί με τους Radishes. Την ίδια περίοδο εμφανίζονται και στα μουσικά πρωινά του Κίμωνα Αρέτα στην Τερψιθέα και ηχογραφούν στα ελληνικά την μεγάλη επιτυχία “Stasera mi butto” με ελληνικούς στίχους του Νότη Κύτταρη , με την προσθήκη του Γιάννη Θεοδωρίδη στην  τρομπέτα και του Σίβερα στο τρομπόνι. Η αρχική επιλογή για την απόδοση του τραγουδιού ήταν ο Λεό Μηλάς , αλλά τελικά δοκιμάστηκε η φωνή του Σπύρου Μεταξά με σπουδαία αποτελέσματα και υψηλές πωλήσεις.

         Με την λήξη της σεζόν, αποχωρεί και ο Σπύρος Μεταξάς με σκοπό να ενταχθεί στο νεοκυματικό τραγούδι και αντικαθίσταται από τον βιρτουόζο κιθαρίστα Μιχάλη Νικολούδη και με αυτό το σχήμα ξεκινούν την θερινή σεζόν στο Zhivago, με την συμμετοχή του σαξοφωνίστα Ρήγα Σαριτζιώτη στο πρόγραμμα για 3 μήνες. Παράλληλα με πολλές εμφανίσεις στην τηλεόραση, ηχογραφούν με την φωνή της Τάμμυ τα τραγούδια «Πως» και «Εσένα που σε ξέρω τόσο λίγο», ενώ κάτω από τις έντονες πιέσεις των καταστηματαρχών, εντάσσουν στο πρόγραμμά τους και ένα λαϊκό εικοσάλεπτο μέρος. Στα μέσα της σεζόν επιστρέφει ο Τάκης Αντωνιάδης από την στρατιωτική του θητεία και επανεντάσσεται στο σχήμα, ενώ ο ήχος του γκρουπ εμπλουτίζεται και από δεύτερο σαξόφωνο, τον Γιώργο Μανίκα, του οποίου τα πνευστά θα δέσουν αρμονικά με τον ήχο των Sounds και θα αποτυπωθούν ολοζώντανα σε πάμπολλες ηχογραφήσεις.

      Ο χειμώνας του 1968 θα αρχίσει με μια συναυλία στην Χαλκίδα και κατόπιν εμφανίσεις στο Φαληρικό Δέλτα μαζί με τους Charms. Toν Νοέμβριο θα αναχωρήσουν για εμφανίσεις στο Χαρτούμ, όπου και θα δρέψουν δάφνες από τη τοπική κοινωνία και θα επιστρέψουν στις 4 Ιανουαρίου για να εμφανιστούν στο επερχόμενο καρναβάλι της Πάτρας . Από εκεί θα φύγουν κατευθείαν για την Θεσσαλονίκη ξανά,  εμφανιζόμενοι στο ολοκαίνουργιο club Ιφιγένεια, μαζί με τους Up Tight , την Μαρινέλλα και την ορχήστρα του Χρήστου Νικολόπουλου. Για τρίτο συνεχόμενο καλοκαίρι θα εμφανιστούν στο Zhivago μαζί με τους Harlems, ξεκλέβοντας παράλληλα λίγο χρόνο για μια κοινή συναυλία-κρουαζιέρα με τους Idols, καθώς και εμφανίσεις στο θέατρο Μινώα. Αυτήν την περίοδο θα φύγει ο Μιχάλης Νικολούδης και θα αντικατασταθεί από τον Πάνο Καρμπουλώνη και με αυτήν την σύνθεση θα εμφανιστούν σε πολλές τηλεοπτικές εκπομπές , αλλά και θα ηχογραφήσουν την μεγάλη τους  επιτυχία « Το μάθημα».

       Ο χειμώνας θα τους βρει πάλι στο On the Rocks, παρέα με τους Charms, ενώ θα προλάβουν ενδιάμεσα να ανέβουν και στα Βικέλια στην Βέροια, μαζί με τις αδελφές Μπρόγιερ. Οι Νίκος Παναγόπουλος  και Χριστόφορος Ρίμπας θα αποχωρήσουν από το συγκρότημα και θα αντικατασταθούν από τους Λεωνίδα Μαρκέα στα πλήκτρα, του οποίου το μοναδικό ηχόχρωμα θα αποτυπωθεί άψογα και στο σινεμά, καθώς  και τον  Θωμά Γεωργίου (πνευστά) και παράλληλα με το συμβόλαιο , θα εμφανιστούν και στο σινεμά Κολοσσαίο, με παρουσιαστή τον Γιώργο Καρατζαφέρη και με την βραδιά να ηχογραφείται από τον νεαρό ραδιοφωνικό παραγωγό και φίλο τους, Τέρενς Κουίκ. Εκεί θα τους βρει και η μεγάλη απόφαση της Τάμμυ να κάνει σόλο καριέρα και οι υπόλοιποι Sounds μετακινούνται στην Πάτρα για εμφανίσεις στο Βίλυ Παρκ ενώ τις απόκριες θα κατέβουν στο Ηράκλειο της Κρήτης για μια μοναδική εμφάνιση στο Ξενία.               

                 Για τον χειμώνα του 1970 κλείνουν ξανά στο Οn the Rocks μαζί με τους Charms και την  Κούκα, ενώ ταυτόχρονα θα συμπεριληφθούν σε μια φωτογράφηση –υπερπαραγωγή , μαζί με τα κορυφαία συγκροτήματα της εποχής στο Πεδίο του Άρεως, για λογαριασμό του περιοδικού Φαντάζιο. Η χρονιά θα κλείσει με μια μεγαλειώδη συναυλία στο Palais de Sports στην Θεσσαλονίκη με την επιμέλεια του Λευτέρη Κογκαλίδη, μια εμφάνιση στo Rex για το περιοδικό Σόου, καθώς και στο σινέ- ‘Αννα. Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει στην συμμετοχή στο Super Show, μια προσπάθεια να επαναληφθεί η επιτυχία του Ρεσιτάλ Μαμούθ, στο οποίο έκαναν μια επιτυχημένη εμφάνιση.

      Ο Φεβρουάριος του 1971 θα τους βρεί στο Pipistrello στην Κηφισιά  όπου και θα τραγουδήσει μαζί τους για πρώτη φορά η Χριστίνα ενώ κυκλοφορεί και ο πρώτος τους μεγάλος δίσκος. Για την θερινή σεζόν θα μετακομίσουν πάλι στο On the Rocks μαζί με την Χριστίνα και τους Idols, ενώ ενδιάμεσα θα προλάβουν να κατέβουν στο κέντρο Αριάδνη στην Κρήτη για μια μοναδική εμφάνιση. Παράλληλα, ο Θωμάς Γεωργίου θα αποχωρήσει για να έρθει ο ιταλός Carlo Argenziano στο πιάνο και θα κάνουν και ένα πέρασμα από το σελιλόιντ, με την συμμετοχή τους στις ταινίες « Εφοπλιστής με το ζόρι» και «Δύο εύθυμοι γλεντζέδες».

           Το καλοκαίρι τελειώνει με μια ακόμη συναυλία στο Palais de Sports στη Θεσσαλονίκη και την αποχώρηση του Νίνου Καραγιάννη για να υπηρετήσει την θητεία του- έναν από τους τρεις σταθερούς θεμέλιους λίθους των Sounds ο οποίος μέσα από την στιβαρή του παρουσία στο μπάσο, έδεσε άψογα με τα ντραμς του Μίμη Τρικουράκη, φτιάχνοντας μια αξεπέραστη rhythm section που έγινε το σήμα κατατεθέν των Sounds. Στην θέση του θα έρθει από την Θεσσαλονίκη ο Βασίλης Παπαβασιλείου, ενώ και ο Μιχάλης Νικολούδης κάνει σποραδικές εμφανίσεις λόγω της δικής του θητείας και τέλος προστίθεται στα φωνητικά η νεαρή Μεντίνα. Ο χειμώνας του 1972 θα τους βρει στο κέντρο Σινικόν στο Φάληρο, όπου όμως η μοντέρνα μουσική έχει δεχθεί πλέον μεγάλη πίεση από το λαϊκό τραγούδι και δυστυχώς η σεζόν θα είναι οικονομικά καταστροφική. Το καλό είναι πως εκδίδεται και ο δεύτερος μεγάλος δίσκος του γκρουπ και σημειώνει εμπορική επιτυχία, ενώ θα αναγκαστεί λόγω μιας καλής επαγγελματικής πρότασης να αποχωρήσει ο δεύτερος στυλοβάτης των Sounds, Μίμης Τρικουράκης.  

                   Η  μετέπειτα πορεία των Sounds δεν έχει καταγραφεί στην ιστορία του γκρουπ αφού οι πληροφορίες είναι ανεπαρκής, στα φωνητικά πάντως  θα προστεθεί η Διώνη Κεφαλά και με αυτήν την σύνθεση θα μεταβούν στο κέντρο «Δάφνις και Χλόη» στην Θεσσαλονίκη καθώς και για μια εκδήλωση του ΕΟΤ στο Παρίσι και κατόπιν στην Ρόδο. Η σύνθεση θα αλλάξει μια ακόμη φορά αφού το καλοκαίρι θα εμφανιστούν στο On the Rocks  και ο Τάκης Αντωνιάδης εμφανίζεται πλεόν μόνος του και τα φωνητικά  γίνονται εξ’ολοκλήρου από την Διώνη Κεφαλά. Στα μέσα της σεζόν θα παρθεί η απόφαση να μην συνεχίσουν με το ιστορικό αυτό όνομα  των Sounds , το οποίο θα σιγήσει για πάντα για να περάσει με χρυσά γράμματα στην μουσική ιστορία του τόπου μας.

bottom of page